Nacionalna oznaka kvalitete za eTwinning projekt „Ptičja pjevanka”
Autor: Dorotea Toljan, 5. 7. 2022.
Stigla je još jedna nacionalna oznaka kvalitete u našu školu! eTwinning projekt Ptičja pjevanka proučavao je ulogu i motiv ptica u književnosti, stilska izražajna sredstva, pjesničke slike i ritam u lirskim pejzažnim pjesmama koje su tematski vezane uz ptičji svijet, kao i preneseno značenje izreka o pticama. Provodio se od siječnja do 31. svibnja 2022. godine, a u nastavku pročitajte kako ga je provela sa svojim učenicima prof. Dorotea Toljan.
Prethodni članci:
Završetak eTwinning projekta (HJ)
8. a u eTwinning projektu „Ptičja pjevanka” (HJ)
5. a u eTwinning projektu „Ptičja pjevanka”
Stvaranje haiku poezije u 6. a (eTwinning)
Obrazovni ciljevi ostvareni su u školskoj godini 2021/22. Učenici 6. a (njih 24) OŠ Ljubljanica u sklopu projekta „Ptičja pjevanka” proučavali su na nastavnom satu Hrvatskog jezika u veljači motive ptica u narodnim pjesmama, stilska izražajna sredstva te pjesničke slike. Nakon analize lirskih narodnih pjesama birali su fotografije s Interneta kojima bi prikazali zamijećene pjesničke slike. Određeni učenici, nakon što su na satu Hrvatskoga naučili što je haiku, stvarali su svoje haiku pjesme koristeći motive ptica.
Učenici 8. a (njih 15) na satu Hrvatskoga jezika u ožujku upoznati su s podjelom glasova prema načinu tvorbe i prema tvorbenom mjestu. Nakon izlaganja karikirali su partneru/ici u školskoj klupi kako se određeni glasovi tvore (rad u paru). Primjerice, zubnike su snažno naglašavali udarajući jezikom o zube, zubnousnenike tako da gornji zubi vidljivo dodiruju gornju usnu. Nakon toga ispisivali su na zaslonicima (tabletima) i mobitelima dvousnenike, zubnousnenike, zubnike, desnike, nepčanike i jedrenike u aplikaciju WordArt (svaku vrstu u poseban red) te ih oblikovali u kaligram ptice. Poznavanje podjele glasove pomoći će im u savladavanju glasovnih promjena.
Učenici 6. a razreda u travnju su proučavali bajke u kojima su glavni likovi upravo ptice ( „Slavuj i ruža” te lektirno djelo „Sretni kraljević” Oscara Wildea). Ponovili su obilježja bajke čitajući i analizirajući navedena djela te su u bilježnice iz Hrvatskog nacrtali jedan od bajkovitih događaja iz „Slavuja i ruže”. Mnogi su oslikali slavuja kako pjeva dok umire (samostalan rad).
Određeni učenici 5. a (4) te 8. a razreda proučavali su u školskoj knjižnici preneseno značenje ptica u mudrim izrekama te ih prikazali u Canvi.
Učenici 1. razreda ostvarili su ponajprije ishode Hrvatskoga jezika.
Zbog aktivnosti osmišljenih na kreativan način bili su veoma suradljivi te su se iznimno potrudili.